הגרש"מ עמאר: "הצעתי להישאר עד למציאת רב הגון"

המהדורה המרכזית No Comments on הגרש"מ עמאר: "הצעתי להישאר עד למציאת רב הגון"

ראיון פרישה | הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגרש"מ עמאר, לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית': "היום סיימתי את תפקידי, בירכתי שהחיינו. כבר 55 שנה אני משרת את הציבור בכל תפקידי הרבנות האפשריים. ייקח זמן לבחירת רב חדש. הצעתי להמשיך לשרת ללא תמורה עד למציאת רב אחר, לצערי היו גורמים מסוימים שסירבו"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, בדברי חיזוק והתעוררות הערב ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן: "המצב הקשה מחייב כל אחד לפשפש במעשיו, לבדוק איך נראים המצוות שלנו, איך נראית התפילה, הלימוד, החסד, יש לנו הרבה מה לחזור בתשובה".

לדברי הרב: "הייתי הרבה עם חיילים וראיתי התעוררות מיוחדת. לא יאומן כי יסופר. אני בטוח שכאשר המצב יירגע נראה גל עצום של תשובה שיילך ויתחזק. אנחנו כבר רואים את הנבטים. כמו שהם מתעוררים חובה גם עלינו כבני תורה להתעורר ולהתחזק".

הרב הוסיף ואמר: "אנחנו נמצאים כעת בשיא של חבלי משיח, אפילו האמוראים הק' לא רצו לחוות את המצב הזה, אומרת הגמ' 'מה יעשה ויינצל? יעסוק בתורה וגמילות חסדים', זו הדרך להינצל. שבוע הבא מתחילים ימי השובבי"ם, נרבה בתפילה ואמירת תהילים, נרבה בגמילות חסדים, ונזכה שיעבור הקב"ה מכיסא דין לכיסא רחמים".

הבוקר, סיים הרב את כהונתו כרב העיר ירושלים. הרב התייחס לעניין ואמר: "היום סיימתי את תפקידי, בירכתי שהחיינו. כבר 55 שנה אני משרת את הציבור בכל תפקידי הרבנות האפשריים. לצערי ייקח הרבה זמן עד לבחירת רב חדש. הצעתי להמשיך לשרת בלי שום תמורה עד למציאת רב אחר אבל לצערי היו גורמים מסוימים שסירבו. הצעתי להישאר רב בלי לשכה, בלי רכב ומשכורת, לא הסכימו".

לדבריו: "יש הרבה עבודה, בתחום העירובין ביצענו מהפכה ענקית, בכשרות ובמקוואות, עדיין יש עוד הרבה מה לעבוד ולתקן, עוד לא סיימנו. יש דברים שאפילו הבד"צ התפעלו והעריכו. אני קורא לבחור במהירות רב מתאים והגון. ועד אז אני מוכן לתת את עצמי בלי שום תמורה, רק לשם שמיים".

האזינו



0 תגובות